Młodym ludziom może się wydawać, że telefony stacjonarne są reliktem zamierzchłej przeszłości i nikt już z nich nie korzysta. Tymczasem nadal są na nie chętni i do tej grupy zaliczamy przede wszystkim seniorów. Nie każda starsza osoba może się przekonać do smartfonu, a przecież trzeba jakoś zachować kontakt ze światem. Wybierając telefon stacjonarny dla seniora warto zwrócić uwagę na kilka szczegółów, które omawiamy w naszym poradniku.
Kto powiedział, że aby korzystać z telefonu stacjonarnego trzeba mieć umowę z operatorem? Obecnie na rynku są już dostępne modele stacjonarne, które obsługują karty SIM. To świetne rozwiązanie dla seniora, które pozwala znacząco ograniczyć koszty. Wystarczy kupić starter i doładować go odpowiednią kwotą.
Osoby starsze nie zawsze pamiętają o tym, aby naładować słuchawkę bezprzewodowego telefonu stacjonarnego – a taki jest zdecydowanie najwygodniejszy. Stąd zalecamy, aby analizując poszczególne modele zwrócić uwagę na maksymalny czas czuwania oraz czas rozmów. Pierwsza wartość powinna wynosić około 200 godzin, natomiast druga do 20-30 godzin. W praktyce pozwala to zapomnieć o konieczności ładowania telefonu nawet przez kilka tygodni.
Każdy współczesny telefon stacjonarny ma funkcję książki telefonicznej, ale jeśli senior dzwoni do wielu osób, to należy zwrócić uwagę na to, ile numerów da się wpisać do pamięci urządzenia. Dzięki temu starsza osoba nie będzie musiała pamiętać numerów czy zapisywać ich sobie w kajeciku.
To ważny szczegół w sytuacji, gdy wiemy, że starszy użytkownik lubi prowadzić rozmowy telefoniczne z dala od głównego aparatu – na przykład wychodząc do ogrodu czy na balkon. Zwróćmy więc uwagę, jaki jest maksymalny zasięg bezprzewodowej słuchawki, uwzględniając przy tym różnego rodzaju przeszkody ograniczające zasięg, jak okna, zasłony, ściany etc.
Jest to bardzo fajne rozwiązanie, które przypadnie do gustu małżeństwu seniorów. Dzięki niemu dwie osoby mogą korzystać z tego samego aparatu, ale osobnych słuchawek bezprzewodowych do prowadzenia niezależnych rozmów.