Jak tanio wyposażyć małe biuro?

Piotr Kowalczyk
12.04.2023

Wyposażenie biura, zwłaszcza zupełnie pustego, wiąże się ze sporymi kosztami. Nawet jeśli prowadzisz jednoosobową działalność i na razie nie zatrudniasz pracowników, to pewnie i tak spodziewasz się niemałych wydatków na zakup niezbędnego wyposażenia. Spokojnie, są proste sposoby na to, aby nie zrujnować budżetu dopiero rodzącego się biznesu. Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

Wykorzystaj meble z domu

Na początek zastanów się, czy przypadkiem nie masz w domu niepotrzebnych mebli, które idealnie sprawdzą się w Twoim nowym biurze. Może to być np. stare biurko dziecka, regał, zamykana komoda na dokumenty itd. W ten sposób upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu: pozbędziesz się rzeczy z domu i jednocześnie zyskasz wyposażenie biura na start.

Poszukaj mebli używanych

Nikt nie powiedział, że każdy przedsiębiorca musi od razu kupować nowe meble biurowe, zwłaszcza na wymiar. Z pewnością znajdziesz potrzebne rzeczy na portalach typu OLX – często w świetnym stanie, wyglądające jak nowe. Wystarczy tylko poszukać i zorganizować transport.

Kup tylko ten sprzęt, który jest Ci naprawdę potrzebny

Częstym błędem popełnianym przez przedsiębiorców, zwłaszcza poczatkujących, jest kupowanie wyposażenia biurowego na wyrost. Może Ci się wydawać, że potrzebujesz skanera i kopiarki, ale tylko do czasu, aż zorientujesz się, że obieg cyfrowy dokumentów jest o wiele wygodniejszy i preferowany również przez Twoich kontrahentów.

Poluj na okazje w outletach

Outlety meblowe, ze sprzętem IT czy z podłogami to miejsca, w których warto stopniowo nabywać wyposażenie biura. Ceny są nawet o 50-70 procent niższe niż w standardowych sklepach. Dodatkowo rozważ zakup używanego sprzętu z gwarancją (zwykle 6-miesięczną), który często można dostać za naprawdę niewielkie pieniądze.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie