Jakie torby papierowe dla sklepu warto kupić?

Andrzej Winnicki
15.02.2021

Prowadząc sklep stacjonarny musimy zaopatrzyć się w torby, w które ekspedient lub ekspedientka będą pakować zakupy klientów. Obecnie odchodzi się już od klasycznych foliówek na rzecz toreb papierowych. Są lepiej odbierane przez klientów, bo kojarzą się z ekologią, a do tego efektownie się prezentują. Planujesz w najbliższym czasie kupić torby papierowe dla Twojego sklepu? Sprawdź, czym należy się tutaj kierować.

Rodzaj papieru

Liczy się przede wszystkim grubość użytego papieru, która powinna wynosić minimum 90 gsm. Taki papier gwarantuje odpowiednią wytrzymałość, co jest szalenie ważne w przypadku przenoszenia zakupów. Można sobie łatwo wyobrazić irytację klienta, który w drodze do domu czy samochodu gubi kupione np. ubrania. Marka sklepu z pewnością by na tym ucierpiała.

Rada

Zwróć także uwagę na to, czy zastosowany papier jest na pewno ekologiczny, czyli biodegradowalny. Ten warunek spełnia np. popularny papier eko kraft.

Uchwyt

Każda torba papierowa przeznaczona do użytku w sklepie stacjonarnym powinna mieć uchwyt, ponieważ to bardzo ułatwia przenoszenie zakupów. Nie warto oszczędzać na tym elemencie – brak uchwytu spowoduje, że klient będzie się męczyć z torbą, a to może wpłynąć na jego przyszłe decyzje zakupowe.

Kolorystyka

Obecnie nie ma problemu z tym, aby zamówić torby papierowe w praktycznie dowolnym kolorze. Warto tutaj zacząć od zlecenia wykonania projektu graficznego, który pozwoli perfekcyjnie dopasować kolorystykę torby do wizerunku marki sklepu. Chodzi przecież o to, aby takie elementy, jak logotyp marki były dobrze widoczne na powierzchni torby.

Wzmocnione dno

Na ten aspekt szczególną uwagę powinni zwrócić przedsiębiorcy, w których sklepach są oferowane względnie ciężkie przedmioty, na przykład buty. Wzmocnione dno minimalizuje ryzyko rozerwania torby podczas przenoszenia zakupów. Nie licz na to, że klienci będą się obchodzić z torbą delikatnie i lepiej od razu zainwestuj w taką z wzmocnionym dnem (są to tzw. torby gastronomiczne, nadające się do przenoszenia jedzenia).

Nadruk

Po wybraniu torby papierowej musisz jeszcze zadbać o to, aby pełniła ona nie tylko funkcję praktyczną, ale też wizerunkową. Torba może i powinna być nośnikiem elementów identyfikujących markę sklepu. Po dostarczeniu projektu graficznego producent zajmie się wykonaniem nadruku – wtedy zyskasz gotowy produkt do rozdawania klientom.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie