Firma sprzątająca: dlaczego musisz inwestować w profesjonalną chemię?

Antoni Kwapisz
13.07.2021

Jeśli niedawno założyłeś firmę sprzątającą, to na pewno zdążyłeś się już zorientować, że ceny profesjonalnych środków chemicznych przyprawiają o zawrót głowy. Chemia dla zawodowców jest na tyle droga, że kusząca wydaje się być wizja zaopatrywania się w produkty z popularnych marek, przeznaczone do użytku domowego. To jednak kiepski pomysł. Sprawdź, dlaczego mimo wysokich cen powinieneś stosować profesjonalną chemię w swojej firmie sprzątającej.

Świetna skuteczność

Tutaj nie ma nawet o czym dyskutować. Profesjonalna chemia znacznie lepiej radzi sobie z usuwaniem zabrudzeń niż produkty dostępne w drogeriach. Ma zupełnie inny skład, dlatego świetnie nadaje się do sprzątania przemysłowego, mycia skrajnie zanieczyszczonych powierzchni oraz intensywnie eksploatowanych pomieszczeń – jak chociażby sale sprzedażowe w supermarketach.

Bardzo dobra wydajność

To także ważny atut profesjonalnej chemii dla firm sprzątających. Choć cena takich środków wydaje się być mocno przesadzona, to gdy weźmiesz pod uwagę, że w większości przypadków mamy do czynienia z super wydajnymi koncentratami, to jednak Twój punkt widzenia się zmieni.

Zaskoczymy Cię, ale uwierz, że używanie amatorskich środków myjących i czyszczących w profesjonalnej firmie sprzątającej jest mało opłacalne. Takie produkty cechują się ograniczoną skutecznością, dlatego trzeba je zużywać w znacznie większej ilości.

Bezpieczeństwo maszyn

Nie zapominajmy, że wiele profesjonalnych maszyn wykorzystywanych przez firmy sprzątające wymaga zasilania środkami chemicznymi. Zawsze warto więc zajrzeć do instrukcji obsługi i sprawdzić, jakie wymagania odnośnie do chemii ma producent urządzenia. Może się okazać, że dopuszcza on stosowanie tylko konkretnych środków chemicznych. Jeśli zastosujesz produkt z marketu, to ryzykujesz kosztowną awarię maszyny.

Względy wizerunkowe

Klienci wynajmują profesjonalne firmy sprzątające, ponieważ oczekują doskonałego efektu. Wyobraź zatem sobie, że Twoja ekipa przyjeżdża na miejsce i zaczyna rozstawiać środki chemiczne dostępne w pierwszej-lepszej drogerii. Klient może pomyśleć, że trafił na amatorów i od razu nabrać dużego dystansu do usługi, czepiając się nawet najmniejszych szczegółów. To spory problem wizerunkowy, który może też spowodować, że klient nie będzie rekomendować Twojej firmy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie