Warsztaty samochodowe najczęściej rywalizują o klienta ceną usług. Tymczasem okazuje się, dla kierowcy istotne są również inne czynniki, takie jak chociażby wizerunek warsztatu czy komfort przymusowego pobytu w takim miejscu. Dlatego chcąc zyskać przewagę nad lokalną konkurencją koniecznie pomyśl o to, jak zwiększyć atrakcyjność swojego warsztatu w oczach klientów. Na pewno pomogą w tym inwestycje, które wymieniamy w naszym poradniku.
Wydzielenie poczekalni, nawet na niewielkim terenie zajmowanym przez warsztat, to pierwsza inwestycja do zaplanowania. Wielu klientów nie ma jak wrócić do pracy czy domu bez samochodu, dlatego decyduje się poczekać w warsztacie na zakończenie naprawy. W tym czasie chcieliby mieć możliwość popracowania zdalnie, do czego jednak potrzebne są komfortowe warunki.
W poczekalni nie może zabraknąć wygodnych krzeseł lub foteli, stolika kawowego, ekspresu do kawy oraz oczywiście ogrzewania lub klimatyzacji. To na pewno znacznie podniesie prestiż warsztatu i powinno się przełożyć na zwiększenie przychodów.
Jeśli biznes się kręci, to warto dążyć do zbudowania dodatkowego stanowiska pracy, wyposażonego w podnośnik i sprzęt diagnostyczny. To spora inwestycja, natomiast niezbędna, jeśli chcesz się rozwijać i przyciągać więcej klientów.
Nawet znakomity warsztat przegra z konkurencją, jeśli klienci będą zmuszeni czekać w kilkutygodniowych kolejkach na naprawę. Dodatkowe stanowisko pozwoli przyspieszyć tempo pracy.
Bez tego nie ma dziś mowy o prawidłowym i przede wszystkim szybkim diagnozowaniu usterek, a nawet skutecznym przeprowadzaniu napraw. Współczesne auta są naszpikowane elektroniką i mechanicy wiedzą, że nie ma nawet sensu do nich podchodzić bez zaawansowanego sprzętu komputerowego oraz specjalistycznego oprogramowania.
Jeśli nie dysponujesz sprzętem diagnostycznym, to powinna to być jedna z priorytetowych inwestycji. Dzięki niej będziesz w stanie obsługiwać więcej klientów, również posiadających nowoczesne, zaawansowane technologicznie auta.