Dostawca: Orange Polska S.A.
Router do biurowego Internetu mobilnego
Nasza opinia:
W naszej firmie korzystamy z Internetu mobilnego od Orange. Niestety, biuro znajduje się poza zasięgiem światłowodu, jednak nie stanowi to większego problemu, ponieważ opcja mobilna działa naprawdę dobrze i nie ma co narzekać (zaznaczam, że znajdujemy się w sieci LTE). Jest tylko jedno „ale”. Router.
ZTE MF283+ dostarczyło nam Orange. Dzierżawa routera w naszym pakiecie jest obligatoryjna (koszt 7 złotych netto miesięcznie). Szkoda, ponieważ wcześniej korzystaliśmy z rewelacyjnego routera firmy Dovado i nie chcieliśmy z niego rezygnować, jednak konfiguracja z usługą Orange się nie powiodła. Dovado czeka na lepsze czasy, a chiński przebój pod marką ZTE ostro ruszył do pracy.
Żeby była jasność: spodziewaliśmy się czegoś znacznie gorszego. Po wcześniejszych doświadczeniach z różnymi routerami z niskiej półki (TP Link, Huawei) byliśmy przekonani, że ZTE stanie się źródłem wiecznych frustracji. To nie nastąpiło. Frustracje, i owszem, są, ale sporadyczne. To jednak wystarczy, aby wystawić temu urządzeniu negatywną ocenę.
Przede wszystkim ZTE MF283+ nie jest routerem, co do którego można mieć 100% zaufanie. Nikt nie da sobie uciąć ręki, że po przyjściu do biura urządzenie będzie działać bez zarzutu. Samoczynne resetowanie, zrywanie połączenia, bardzo wolna zmiana sieci (okresowo znika zasięg LTE, wtedy router przechodzi na HSPA+) - to największe wady tego sprzętu.
Największym problemem, niewynikającym bezpośrednio z konstrukcji routera, jest jednak brak opcji automatycznego nawiązywania połączenia po resecie. Niestety, Orange nie daje możliwości wyłączenia kodu PIN do karty, która obsługuje Internet mobilny. Wystarczy więc, że router się zresetuje (lub będzie dłuższa przerwa w dostawie prądu), aby konieczne było zalogowanie się do panelu administracyjnego i ręczne wymuszenie nawiązania połączenia. Dovado, wróć!
Podsumowując: gdybyśmy mieli wybór, nigdy nie kupilibyśmy tego routera. Przyzwyczajeni do jakości, jaką oferuje firma Dovado, nie możemy zaakceptować wad, które posiada ZTE.
Alternatywa: tylko Dovado!
Jakość serwisu: duży plus dla pomocy technicznej Orange. Szkoda tylko, że firma narzuca klientom wybór tak marnego routera.