Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie programów lojalnościowych dla swoich klientów. Jakie są główne zalety związane z uruchomieniem takiej usługi?
Nawet mała firma może zyskać bardzo dużo na programach lojalnościowych. Wdrożenie programów tego rodzaju cale nie jest bardzo skomplikowane, zwłaszcza teraz, gdy do dyspozycji są także nowoczesne rozwiązania takie jak Zencard. Co dokładnie można wtedy zyskać?
Nowi klienci
Jednym z głównych powodów prowadzenia programów lojalnościowych przez firmy jest szansa na pozyskanie wielu nowych klientów. Zachęceni bonusami kupujący częściej decydują się wtedy na korzystanie z oferty objętej programem lojalnościowym, co przekłada się na większe zyski dla firmy.
Zatrzymanie stałych klientów
Również plusem programów lojalnościowych jest większa szansa na utrzymanie stałych klientów i stworzenie z nich lojalnej grupy odbiorców, którzy będą przedkładali ofertę objętą bonusami programu lojalnościowego nad inne oferty tych firm, które nie posiadają programów albo ich programy są mniej atrakcyjne.
Pozyskanie danych o klientach
Dzięki nowoczesnym systemom programów lojalnościowych jak Zencard firma ma też szansę na pozyskanie szeregu wartościowych danych dotyczących klientów, na przykład ich upodobań zakupowych. To wartościowe informacje, które mogą być następnie wykorzystane przy tworzeniu jeszcze efektywniejszych programów wspierających sprzedaż.
Zmniejszenie ryzyka
Firmy prowadzące programy lojalnościowe są również w mniejszym stopniu narażone na kryzysy, także wynikające z silnej konkurencji. Dzięki temu mogą rozwijać się jeszcze efektywniej, nawet jeśli dopiero niedawno rozpoczęły swoją działalność.
Optymalizacja oferty
Dzięki programom lojalnościowym firma może także dowiedzieć się, które z ich produktów cieszą się największym zainteresowaniem. To pozwala także na dokonanie tak zwanej optymalizacji oferty, czyli skupienie się na tych produktach, które są w stanie przynieść najlepsze zyski, ponieważ są najbardziej popularne wśród klientów.
Komunikat prasowy