Porządek w firmowych papierach. Co kupić do biura?

Andrzej Winnicki
13.04.2022

Drukowane dokumenty nie stanowią większego problemu dla jednoosobowej firmy. Gorzej, gdy zatrudniasz już kilka czy kilkanaście osób i obserwujesz, jak papiery dosłownie zaczynają pączkować. W pewnym momencie może w nich zapanować niezły bałagan, co będzie bardzo niekomfortowe na co dzień, nie wspominając już o wizycie kontroli z np. Państwowej Inspekcji Pracy. Jak wprowadzić porządek w firmowych papierach? Zacznij od zainwestowania w kilka podstawowych elementów wyposażenia biura.

Regał

Warto zacząć od kupienia solidnego regału, na którym będziesz przechowywać posegregowane papiery. Taki mebel może być również efektownym elementem wystroju Twojego biura. Wielkość regału dopasuj do aktualnego zapotrzebowania z opcją ewentualnej rozbudowy w przyszłości.

Segregatory

Bez nich ani rusz. Choć coraz więcej firm przechodzi na cyfrowe kopie dokumentów, to wciąż segregatory wydają się być niezastąpione. Umożliwiają wygodne przechowywanie wszelkiej dokumentacji i jej łatwe segregowanie ze względu na tematykę, datę wystawienia itd.

Zapas koszulek i teczek

Aby trzymać dokumenty w segregatorach potrzebujesz oczywiście koszulek – są tanie, dlatego kup od razu zapas kilkuset sztuk. Dodatkowo warto mieć w biurze teczki, w których będziesz przechowywać bieżące dokumenty i papiery pracowników.

Przybornik na biurko

Przyda się do przechowywania tych papierów, które musisz mieć pod ręką, przynajmniej przez jakiś czas. W przyborniku na biurko trzymamy na przykład bieżące faktury do opłacenia, umowy do pilnego podpisania, ostatnio podesłane oferty etc.

Sejf

Uzupełnieniem wyposażenia biura powinien być sejf, który służy do przechowywania najważniejszych dokumentów firmowych, w szczególności tych, których treść musi pozostać poufna. W sejfie trzymaj kluczowe umowy, certyfikaty oraz wszelkie papiery, które mogą zdradzać tajemnice handlowe przedsiębiorstwa.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie