Większość osób robiących zakupy w Internecie wybiera dostawę realizowaną za pośrednictwem firmy kurierskiej. To droższa opcja, ale mająca zagwarantować najkrótszy czas doręczenia oraz największą wygodę (m.in. brak konieczności udawania się na pocztę z awizo). Wszyscy jednak dobrze wiemy, że teoria sobie, a życie sobie. Dostawy kurierskie nie zawsze są realizowane tak szybko, jak byśmy sobie tego życzyli. Można jednak zrobić kilka rzeczy, które zminimalizują ryzyko wystąpienia problemów.
Podanie numeru nie jest oczywiście obowiązkowe, jednak warto to zrobić, bo sprzedawca przekaże go później firmie kurierskiej, z którą współpracuje. Istnieje zatem duża szansa, że kurier przed doręczeniem przesyłki skontaktuje się z Tobą i zapyta, czy zastanie kogoś pod wskazanym adresem. Ewentualnie zaproponuje Ci inną godzinę dostawy. To dobre rozwiązanie dla obu stron. Ty nie będziesz się denerwować, że przesyłki wciąż nie ma, a kurier będzie mieć pewność realizacji zlecenia.
Nie możesz liczyć na to, że kurier sam się z Tobą skontaktuje – nie ma on bowiem takiego obowiązku. Lepiej więc, aby inicjatywa wyszła z Twojej strony. Wiele firm kurierskich udostępnia dziś numery telefonów do swoich pracowników. Taki numer powinien trafić na Twoją skrzynkę mailową wraz z informacją o planowanych godzinach doręczenia przesyłki.
Rada
Do kuriera najlepiej jest zadzwonić tuż po 7 rano. Jest to pora, gdy kurierzy układają sobie plan rozwożenia przesyłek.
Jeśli wiesz, że nie możesz odebrać przesyłki osobiście, bo nie będzie Cię w danym dniu w domu czy w biurze, poproś o sąsiedzką przysługę. Kurier bez problemu zostawi paczkę u sąsiada, dzięki czemu oszczędzi sobie sporo czasu. Ważne jest, aby sąsiad wiedział, co właściwie ma odebrać.
Skorzystaj z opcji przekierowania
Nie masz zaufanego sąsiada? Większość firm kurierskich oferuje opcję przekierowania przesyłki do punktu odbioru w okolicy. Zwykle są to sklepy stacjonarne w lokalnych galeriach handlowych, stacje benzynowe czy kioski. Dzięki temu będziesz mógł odebrać paczkę po drodze do domu. Przekierowania można dokonać na stronie firmy kurierskiej, po wpisaniu numeru przesyłki.
Każda z tych opcji oszczędzi Ci niepotrzebnych nerwów. Korzystaj z nich szczególnie w gorących okresach, czyli tuż przed świętami czy w okolicach Black Friday – wtedy kurierzy mają mnóstwo pracy i opóźnienia są więcej niż prawdopodobne.