Karta podarunkowa do sklepu na prezent: czy to dobry pomysł?

Piotr Kowalczyk
27.01.2020

W ciągu całego roku jest przynajmniej kilka okazji do tego, aby obdarować prezentem bliską czy znajomą osobę. Święta, urodziny, imieniny, rocznice, awanse itd. – wszystko to rodzi niestety poważny problem, bo coraz trudniej jest trafić w gust czy oczekiwania adresata upominku. Idealnym rozwiązaniem tego dylematu wydaje się być karta podarunkowa do sklepu. To rodzaj vouchera o określonej wartości, który można później wykorzystać podczas zakupów w danym sklepie. Taki upominek bez wątpienia ma kilka zalet, ale również wad.

Kiedy warto kupić kartę podarunkową na prezent?

Karta podarunkowa to przede wszystkim bardzo praktyczny upominek. Zwalnia on z obowiązku samodzielnego główkowania, co by tu kupić bliskiej czy znajomej osobie. W końcu ona sama najlepiej wie, czego potrzebuje. Dzięki karcie podarunkowej albo w ogóle nie zapłaci za zakupy z własnej kieszeni, albo znacząco obniży rachunek przy kasie.

Kolejną zaletą tego rozwiązania jest fakt, iż karta podarunkowa praktycznie wyklucza ryzyko nietrafienia w gust adresata upominku. Jeśli nie wiemy, co mu się podoba, nie znamy jego prywatnych preferencji np. w zakresie wyboru sprzętu elektronicznego czy stylu ubierania, to taka karta wydaje się być wręcz idealnym rozwiązaniem.

Ponadto karta podarunkowa to świetny sposób na to, aby uniknąć tracenia czasu na chodzenie po sklepach i szukanie inspiracji upominkowych. Można ją kupić stacjonarnie lub przez Internet i w ciągu kilku chwil mieć problem z głowy. Z perspektywy osób zapracowanych czy po prostu nielubiących wymyślać prezentów, taka karta jest znakomitym wyborem.

Karta podarunkowa ma jednak swoje wady

Przede wszystkim nie zapominajmy, że wręczając komuś kartę podarunkową chcąc czy nie chcąc zdradzamy, ile pieniędzy przeznaczyliśmy na prezent – nie zawsze jest to mile widziane i w niektórych kręgach może być wręcz źle odebrane.

Ponadto karta podarunkowa, pomimo licznych zalet, nie ma w sobie ani krzty kreatywności. To prezent z kategorii „na odczepnego”, po który sięgamy w momencie, gdy nie mamy czasu ani ochoty, by wysilić się nad wymyśleniem jakiegoś fajnego upominku. Nieprzypadkowo karty podarunkowe najczęściej wręczają pracodawcy, którzy nie muszą udowadniać pracownikom, że traktują ich wyjątkowo czy tym bardziej, że chcą budować z nimi osobiste relacje.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie