Papier do drukarki jest podstawowym materiałem eksploatacyjnym wykorzystywanym w praktycznie każdym biurze. I choć coraz więcej firm przechodzi na elektroniczną wymianę dokumentów, to nadal trudno byłoby sobie wyobrazić funkcjonowanie biura bez klasycznej drukarki. Okazuje się przy tym, że wybór papieru nie powinien być kwestią przypadku – jego jakość dużo mówi o samej firmie, a wielu kontrahentów może zwracać uwagę na takie szczegóły. Jaki papier do drukarki kupić? Oto najważniejsze kryteria wyboru.
Wyróżniamy tutaj 3 klasy:
Na ten parametr szczególną uwagę powinni zwrócić przedsiębiorcy, którzy potrzebują papieru do drukowania oficjalnej korespondencji z klientami – wymaga to zadbania o odpowiednią jakość komunikacji oraz dbałości o wizerunek marki firmy. Stopień bieli papieru określa się w skali ICA, której zakres wynosi od 140 do 170.
Rada
Niektórzy producenci wyrażają stopień bieli procentowo – np. papier 80% jest dobry do ksero, natomiast niespecjalnie nadaje się do drukowania ofert dla klientów.
To również parametr określający jakość papieru. Gramatura to po prostu ciężar jednego metra kwadratowego produktu. Im jest on większy, tym lepsza jakość i trwałość papieru, dlatego jeśli zależy Ci na zakupie produktu z wysokiej półki, który nie drze się w dłoniach, to zalecamy wybór papieru o gramaturze minimum 90 g/m2 (rekomendują ją producenci drukarek laserowych, czyli najpopularniejszych urządzeń drukujących w polskich biurach).