Niszczarka to bardzo przydatne urządzenie w każdym biurze. Nie należy wyrzucać do śmieci żadnych papierów, które mogą zawierać poufne dane czy pozwalać np. na łatwe odszyfrowanie numerów kont, haseł etc. Chcąc uniknąć podobnego błędu zainwestuj w porządną niszczarkę. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze tego urządzenia.
Niszczarki są certyfikowane ze względu na poziom bezpieczeństwa, czyli w praktyce na to, jak dokładnie tną papier, co ma bezpośrednie przełożenie na ryzyko odtworzenia zniszczonej treści. Najniższy poziom bezpieczeństwa zapewniają niszczarki o oznaczeniu P-1, a najwyższy P-7.
Na rynku znajdziemy niszczarki, które poza niszczeniem papieru mogą również pomóc w bezpiecznym pozbyciu się nośników CD i DVD oraz kart kredytowych i płatniczych. W tym celu trzeba oczywiście znaleźć odpowiednie urządzenia przystosowane do takiej pracy.
Jeśli w Twoim biurze niszczy się duże ilości dokumentów, to poszukaj niszczarki z możliwie jak najpojemniejszym koszem. Dzięki temu nie będzie potrzeby jego opróżniania co kilka minut pracy urządzenia.
Niszczarki mogą ciąć papier na paski, kawałki lub mikrociecze. Najpopularniejsze są te pierwsze, natomiast jeśli rzeczywiście nie chcesz, aby ktokolwiek był w stanie odtworzyć dokumenty czy odczytać znajdujące się w nich informacje, to warto postawić na niszczarkę zamieniającą papier w małe kawałki lub właśnie mikrociecze.
Czyli po prostu tempo pracy. Jest to ważny parametr z punktu widzenia użytkowników, którzy w jednym czasie niszczą duże ilości dokumentów i nie chcą spędzić przy niszczarce całego dnia. W takiej sytuacji poszukaj urządzenia o jak największej wydajności roboczej.