Jak zaplanować kolportaż ulotek, by były skuteczne?

Mateusz Nowak
16.10.2015

Dobrze zaplanowany kolportaż w połączeniu z odpowiednio zaprojektowaną ulotką to dla firmy inwestycja, która może zwrócić się wielokrotnie w postaci nowych Klientów i zawartych transakcji.

Ulotki to jedne z najbardziej tradycyjnych, ale jednocześnie najbardziej rozpowszechnionych narzędzi reklamowych, które z powodzeniem mogą konkurować ze swoimi bardziej nowoczesnymi alternatywami. Jednak, jak w każdym przypadku, sekretem sukcesu takiej reklamy jest jej precyzyjne zaplanowanie, profesjonalne przygotowanie i realizacja przy wsparciu doświadczonych partnerów. W przypadku ulotek taki plan musi obejmować przede wszystkim analizę grupy docelowej oraz dopasowanie treści i grafiki do oczekiwań odbiorcy. Ogromne znaczenie ma też element, który często nie jest wystarczająco doceniany – planowanie kolportażu.

Gdzie?

Na rezultaty kampanii opartej o ulotki wpływa m.in. to w jakiej sytuacji materiał reklamowy trafi w ręce adresata. Jeśli jest wręczany na ulicy przypadkowym osobom, wtedy trudno liczyć na duży odzew, ponieważ większość ulotek szybko ląduje w najbliższym koszu na śmieci. O wiele lepsze rezultaty przynosi dystrybucja bezpośrednia, a więc przede wszystkim roznoszenie materiałów reklamowych po domach. Ulotka znaleziona w skrzynce pocztowej jest automatycznie lepiej traktowana niż ta otrzymana na ulicy, a także ma o wiele więcej czasu na to, by zainteresować odbiorcę.

Jak?

Sam fakt, że ulotki są dystrybuowane po domach jeszcze nie oznacza, że trafiają do osób, które mogą się nimi potencjalnie zainteresować. Tutaj ogromne znaczenie ma przeanalizowanie grupy docelowej i skonfrontowanie jej z bazami danych adresatów. Doświadczone firmy od lat zajmujące się kolportażem, takie jak Dystrybucja Polska, posiadają rozbudowane bazy danych, które nie tylko pozwalają dotrzeć do mieszkańców dużych miast i małych miejscowości, ale przede wszystkim segregują odbiorców, uwzględniając różnorodne czynniki socjodemograficzne, takie jak wiek, styl życia czy zamożność. Dzięki temu o wiele łatwiej jest dotrzeć z właściwym materiałem reklamowym do osoby, która rzeczywiście może przyjąć go pozytywnie i skorzystać z promowanej oferty.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie