Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday i inne święta zakupowe?

Piotr Kowalczyk
14.06.2021

Większość sklepów internetowych wielokrotnie zwiększa swoje przychody w okresach, które tradycyjnie motywują nas do szaleńczego wydawania pieniędzy. Przykładem może być tutaj Black Friday, ale i Cyber Monday czy po prostu zbliżające się święta Bożego Narodzenia. Sukces sprzedażowy e-sklepu jest jednak ściśle uzależniony od tego, jak dobrze przedsiębiorca przygotuje swój biznes na ten gorący czas. Sprawdź i wykorzystaj nasze wskazówki.

Dokładnie przeanalizuj ceny

Chodzi o to, abyś był w stanie z jednej strony zaproponować naprawdę atrakcyjną obniżkę, a z drugiej wciąż zachować przyzwoitą marżę. Pamiętaj, że konsumenci, zwłaszcza internetowi, są coraz bardziej świadomi i nie dają się już tak łatwo nabierać na hasło „promocja”. To musi być realna okazja, ponieważ klienci z pewnością porównają Twoje ceny z tymi zaoferowanymi przez inne sklepy internetowe.

Postaw akcent na produkty szczególnie poszukiwane przez klientów

Jeśli np. masz sklep internetowy z elektroniką, to przeanalizuj poziom zainteresowania poszczególnymi produktami w ciągu ostatniego półrocza. Jeśli zauważysz, że któreś produkty były chętnie oglądane, ale ostatecznie nie lądowały w koszyku zakupowym z uwagi na wysoką cenę, to teraz jest dobry czas, aby nareszcie zwiększyć ich sprzedaż.

Dodatkowo zacznij promować produkty, które tradycyjnie cieszą się dużą popularnością w okresie różnych świąt zakupowych, jak właśnie drobna elektronika, perfumy, duże RTV i AGD etc.

Zwiększ zatrudnienie w sklepie

To bardzo ważne, szczególnie w sytuacji, gdy już teraz z ledwością „wyrabiasz się” z obsługą klientów. Nie możesz sobie pozwolić na to, aby lawinowy wzrost liczby zamówień sparaliżował funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego. Rozważ więc zatrudnienie dodatkowych osób, które np. będą odpowiadać za pakowanie produktów i przekazywanie paczek kurierom.

Sprawdź usługę hostingową

Wyobrażasz sobie sytuację, w której punktualnie o 9 rano w Twoim sklepie internetowym rusza wielka promocja z okazji Black Friday, ale nikt nie może z niej skorzystać, bo strona sklepu nie działa? To wynik niedopatrzenia w zakresie hostingu. Koniecznie więc sprawdź, jakie parametry ma Twoja usługa hostingowa i ewentualnie dopasuj ją do spodziewanego zwiększonego ruchu na stronie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie