Gdzie nie kupować ubrań online?

Andrzej Winnicki
31.05.2021

Zakupy odzieżowe w Internecie nie są niczym dziwnym – pewnie większość z nas choć raz kupiła jakiś ciuch online, z lepszym lub gorszym skutkiem. Na rynku działają dziś tysiące sklepów, w tym takie, które umożliwiają bezpłatny zwrot, co poniekąd eliminuje ryzyko niedopasowania ubrania. W naszym poradniku wymieniamy jednak te sklepy, w których absolutnie nie powinno się kupować ubrań online.

Bez żadnych opinii

Jeśli sklep internetowy z ubraniami nie ma jeszcze żadnych opinii lub jest ich bardzo mało (i wszystkie super pozytywne), to zachowaj czujność. Może się okazać, że to po prostu scam, czyli jedna z licznych prób wyłudzenia pieniędzy w Internecie. Lepiej kupować w znanych sklepach, które są obecne na rynku od dawna i mają mnóstwo opinii.

Z nieprzejrzystą polityką zwrotów

Przed dokonaniem zakupu w sklepie internetowym zawsze warto dokładnie zapoznać się z jego regulaminem, w którym powinna zostać opisana polityka zwrotów. Unijne prawo gwarantuje możliwość zwrócenia rzeczy kupionej online w ciągu 14 dni bez żadnych wyjaśnień. Jeśli sklep twierdzi inaczej, to jest na bakier z przepisami, a to nie świadczy o nim najlepiej.

Podejrzanie niskie ceny

Kupując cokolwiek online warto się kierować zdrowym rozsądkiem. Jeśli w większości sklepów dana bluza znanego domu mody kosztuje średnio 300 złotych, a Ty trafiasz na ofertę sklepu, w którym można kupić tę samą bluzę za 100 złotych, to coś musi tutaj nie grać. Zwłaszcza, jeśli ceny wszystkich rzeczy oferowanych w tym sklepie są znacząco zaniżone. Może to świadczyć o tym, że sklep sprzedaje podróbki lub w ogóle nie posiada tych ubrań, tylko wyłudza pieniądze.

Brak możliwości zapłaty przy odbiorze

To zawsze jest podejrzane, ponieważ każdy legalnie działający sklep powinien umożliwić swoim klientom wybranie opcji wysyłki za pobraniem. Jeśli w danym sklepie nie ma takiej możliwości, to zachowaj czujność. Wiele osób niestety ma już na swoim koncie przygodę z otrzymaniem np. cegły czy paczki mąki zamiast zamówionego przedmiotu.

Brak danych kontaktowych

W stopce sklepu internetowego lub w zakładce kontaktowej, a w ostateczności w regulaminie, muszą się znaleźć dane sprzedawcy – adres, nazwa firmy oraz numer kontaktowy. Jeśli nigdzie nie możesz się tego doszukać, to lepiej odpuść sobie robienie zakupów w tym sklepie. Będą problemy z reklamacją/zwrotem.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.