Ekologiczne opakowania – dlaczego warto je stosować w firmie?

Andrzej Winnicki
13.08.2021

Na pewno zauważyłeś, że coraz więcej firm – również z Twojej branży – stosuje ekologiczne opakowania. Najczęściej są to kartony z recyklingu oraz torebki papierowe stanowiące alternatywę dla popularnych foliówek. Jeśli sam jeszcze nie wykorzystujesz takich opakowań w swoim biznesie, to czas najwyższy nadrobić zaległości. Dlaczego warto postawić na ekologiczne opakowania? Najważniejsze argumenty omawiamy w naszym poradniku.

Sympatia klientów

Klienci lubią ekologiczne opakowania, co jest po prostu związane z globalną modą na ekologię oraz filozofię „zero waste”. Prowadzone od lat kampanie społeczne na dobre obrzydziły nam opakowania foliowe. Coraz chętniej korzystamy z własnych siatek idąc na zakupy, a kupując coś w sieci czy w sklepach stacjonarnych np. z ubraniami oczekujemy, że sprzedawca zapakuje to w torbę z papieru (najlepiej z recyklingu).

Przechodząc na ekologiczne opakowania możesz więc zyskać sympatię klientów, podkreślając zaangażowanie Twojej firmy w sprawy związane z ochroną środowiska. W ten prosty sposób trafisz do klientów, którzy dziś świadomie rezygnują z produktów marek będących na bakier z ekologią.

Korzyści wizerunkowe

To najważniejszy argument przemawiający za tym, aby przejść z foliówek na ekologiczne opakowania. Korzyści wizerunkowe są tutaj całkiem oczywiste – odniesiesz je nie tylko w relacjach z klientami końcowymi, ale też z kontrahentami B2B i partnerami biznesowymi.

Zauważ, że wszystkie największe marki świata podkreślają dziś, jak ważna jest dla nich ochrona środowiska, nawet jeśli nie jest to do końca prawda. Osiągają w ten sposób bezcenną korzyść wizerunkową, co przekłada się także na wzrost zaufania do marki i tym samym na wyniki sprzedażowe.

Dobra estetyka

Nie pomijamy również argumentów czysto praktycznych. Ekologiczne opakowania same w sobie prezentują się znacznie korzystniej od tych sztucznych, wykonanych z folii. To także może mieć wpływ na odczucia klienta z kontaktu z marką, której wcześniej nie znał. Atrakcyjna prezentacja marki jest jednym z czynników kreujących jej wizerunek oraz motywujących klientów do ponownego wybrania jej produktów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie