Długopisy reklamowe: czy to jeszcze działa na klientów?

Maciej Piwowski
05.03.2019

Promowanie biznesu to temat-rzeka. Istnieją dziesiątki sposobów na zwiększenie rozpoznawalności marki w grupie docelowej. Do najpopularniejszych strategii marketingowych zdecydowanie możemy zaliczyć tę z wykorzystaniem gadżetów reklamowych. Jej zalety? Relatywnie niski koszt i możliwość bezpośredniego dotarcia do klienta końcowego. Na taki model promocji marki mogą sobie pozwolić nawet małe firmy, które dysponują mocno ograniczonym budżetem. Klasycznym przykładem gadżetu są długopisy reklamowe. Wydaje się, że to sztampa, ale w rzeczywistości taka inwestycja może się bardzo opłacić.

Długopis reklamowy: mała-wielka rzecz  

Gadżety reklamowe są podstawowym narzędziem promocji marki. Wykorzystują je zarówno wielkie przedsiębiorstwa, jak i maleńkie biznesy rodzinne. Siła gadżetów tkwi w tym, że każdy lubi dostawać coś za darmo. Zwłaszcza, jeśli jest to coś, co może się nam przydać.

Oczywiście nie jest tak, że każdy gadżet reklamowy przyniesie marce wymierne korzyści wizerunkowe, a tym bardziej sprzedażowe. O tym decyduje przede wszystkim atrakcyjność oraz użyteczność upominku. Jeśli wręczymy klientowi coś, co rozpada się w rękach i w ogóle nie jest funkcjonalne, taki gadżet najpewniej od razu wyląduje w koszu. Marka poniesie koszt, który nigdy się nie zwróci.

Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku praktycznych gadżetów, do których śmiało można zaliczyć właśnie długopisy reklamowe. Taki produkt przyda się w każdym domu i biurze. Efektowny design zaspokaja potrzeby estetyczne klienta. Z punktu widzenia przedsiębiorcy ważne jest natomiast to, że koszt produkcji długopisów z nadrukiem jest bardzo niski, a więc na sfinansowanie akcji marketingowej z wykorzystaniem takich upominków może sobie pozwolić dosłownie każdy właściciel biznesu.

Wyróżnić się na tle konkurencji

To największe wyzwanie, jakie stoi przed każdą marką chcącą rozpocząć działania marketingowe oparte na rozdawaniu długopisów reklamowych. Nie ma co ukrywać: taka strategia nie jest ani trochę odkrywcza. Długopisy swoim klientom wręcza większość firm. Przedsiębiorca musi się więc dobrze zastanowić, jak przy pomocy takiego gadżetu wyróżnić swoją markę na rynku.

Tutaj nie ma dróg na skróty. Aby długopisy reklamowe okazały się trafioną inwestycją, a nie bezsensownym kosztem, trzeba zadbać przede wszystkim o:

  • Atrakcyjny design długopisu
  • Dobrą jakość wykonania
  • Porządne oznakowanie elementami identyfikacji wizualnej marki – mamy tutaj na myśli oczywiście długopisy reklamowe z nadrukiem

Producenci długopisów reklamowych doskonale rozumieją, że przedsiębiorcy mają coraz wyższe wymagania względem jakości i oryginalności produktów. Dlatego branża reklamowa stale dostarcza nowe rozwiązania, głównie w zakresie designu. Świetnym przykładem jest długopis reklamowy Kalido firmy AdPen. To rynkowa nowość, która już od momentu debiutu budzi spore zainteresowanie wśród przedsiębiorców.

Kalido, czyli długopis reklamowy w 100% dopasowany do marki

Kalido od AdPen to długopis zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce, co już wyróżnia go na tle podobnych gadżetów (na naszym rynku dominują produkty zza Wielkiego Muru). Długopis charakteryzuje się bardzo nowoczesnym, minimalistycznym designem. Świetnie leży w dłoni, co również nie jest bez znaczenia – w końcu każdej marce powinno zależeć na tym, by gadżet nie wywoływał u klienta irytacji.

W długopisie Kalido zastosowano niezawodny mechanizm przekręcany. Największym atutem tej konstrukcji są jednak bardzo szerokie możliwości w zakresie personalizacji gadżetu. AdPen oferuje aż 256 wersji kolorystycznych wraz z opcją niestandardowego łączenia kolorów.

Korpus z trwałego ABS-u może być oznakowany elementami identyfikacji wizualnej marki przy wykorzystaniu różnych technik, w tym tampodruku, sitodruku na okrągło, nadruku UV full color czy naklejki epoksydowej. Bardzo ważne jest, aby długopis reklamowy był nie tylko efektowny i oryginalny pod względem designu, ale także dobrze prezentował logo promowanej marki. W przypadku modelu Kalido nie będzie z tym najmniejszego problemu.

Czas odpowiedzieć na pytanie postawione w tytule tego artykułu. Tak, długopisy reklamowe wciąż działają na klientów i są bardzo skutecznym nośnikiem reklamy. Muszą jednak spełniać kilka kluczowych warunków. Mowa o: oryginalnym designie, bardzo dobrym projekcie graficznym, estetycznym i trwałym znakowaniu oraz wysokiej jakości wykonania.

Jeśli tego dopilnujesz, zwiększysz rozpoznawalność Twojej marki bez konieczności poświęcania na to ogromnego budżetu marketingowego.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie