Zakupy w Internecie są nie tylko wygodne, ale też bardzo szybkie. W praktyce jedynym „wąskim gardłem” w całym procesie zakupowym jest czas oczekiwania na dostawę zamówionego przedmiotu. O ile firmy kurierskie działają coraz sprawniej, o tyle wciąż zdarza się, że klient nieprzyzwoicie długo musi czekać na to, za co zapłacił. Co zrobić w sytuacji, gdy dostawa bardzo się przedłuża? Przeczytaj.
Wiele osób „z automatu” zakłada, że jeśli dokonają zakupu np. we wtorek rano i wybiorą przesyłkę kurierską, to zamówienie dotrze do nich następnego dnia. To nie zawsze tak działa. Najważniejsze jest dokładne wczytanie się w regulamin sklepu. Musi on określać przewidywany czas realizacji zamówienia. Nie jest on jednak tożsamy z czasem dostawy!
Sklepy często zastrzegają sobie, że czas realizacji może wynieść nawet do 14 dni. Chodzi tutaj o to, że e-sprzedawca musi mieć czas, by potwierdzić dostępność przedmiotu, przygotować go do wysyłki (lub wcześniej ściągnąć z magazynu centralnego), a następnie nadać i przekazać kurierowi.
Jeśli jednak minęło już kilka dni od złożenia zamówienia, a przedmiot wciąż do Ciebie nie dotarł, skontaktuj się ze sprzedawcą.
Brak produktu w magazynie
Nie jest tajemnicą, że niektóre e-sklepy nie aktualizują na bieżąco swoich stanów magazynowych. Wówczas może dojść do sytuacji, w której klient składa zamówienie na towar, którego sprzedawca po prostu nie ma. Informacja na ten temat powinna być udzielona natychmiast, ale różnie z tym bywa.
Po kontakcie ze sklepem sprzedawca na pewno ustali, czy przesyłka została w ogóle nadana. Jeśli tak, to jego obowiązkiem jest skontaktowanie się z firmą kurierską i wyjaśnienie przyczyny opóźnienia. Mogło się zdarzyć, że kurier po prostu zgubił paczkę lub nikogo nie zastał i nie zostawił awizo.
Pamiętaj!
To sklep odpowiada za procedurę dostarczenia paczki do klienta. Sprzedawca nie może odesłać Cię z kwitkiem i poinformować, że on dopełnił formalności, a kontaktowanie się z kurierem jest już po Twojej stronie.
Jeśli sprzedawca nie wykazuje zainteresowania udzieleniem Ci pomocy i otwarcie przyznaje, że nie wie, dlaczego paczka jeszcze do Ciebie nie dotarła, możesz po prostu odstąpić od umowy. W przypadku zakupów internetowych masz na to 14 dni i nie musisz podawać żadnego powodu. Poinformuj sklep, że rezygnujesz z transakcji i kup przedmiot u innego sprzedawcy.
Staraj się kupować tylko w tych sklepach, które bardzo poważnie podchodzą do kwestii obsługi klienta. Sklep powinien udostępnić Ci numer listu przewozowego, dzięki czemu będziesz w stanie samodzielnie namierzyć przesyłkę i sprawdzić, kiedy powinna do Ciebie dotrzeć.
Pamiętaj również, aby przed dokonaniem zakupu zapoznać się z regulaminem sklepu, z którego dowiesz się, jaki jest przybliżony czas realizacji zamówienia. To zaoszczędzi Ci sporo nerwów.