Dlaczego nie warto kupować routera od operatora telefonii komórkowej?

Jerzy Biernacki
24.10.2023

Każdy operator telefonii komórkowej, który ma w swojej ofercie usługę Internetu mobilnego, zaproponuje klientowi zakup odpowiedniego routera – najczęściej modelu z wbudowanym modemem i miejscem na kartę SIM. Brzmi dobrze, natomiast praktyka pokazuje, że lepiej odpuścić sobie taki zakup. Dlaczego? Kilka argumentów znajdziesz w naszym poradniku.

Niska jakość routera

Operatorzy telefonii komórkowych nie oferują topowych routerów, a jedynie te modele, na których można zastosować jak najwyższą marżę – czyli produkowane masowo. Nie licz na to, że kupisz u operatora router o parametrach choćby zbliżonych do tych naprawdę rekomendowanych urządzeń.

Jeśli chcesz mieć świetny router w domu czy w biurze, to wniosek jest prosty: poszukaj go na własną rękę i kup z pominięciem operatora.

Mocno nierynkowa cena

Trzeba mieć świadomość, że kupowanie czegokolwiek u operatorów telefonii komórkowej jest raczej nieopłacalne. Wszystko z powodu wysokiej marży na sprzęcie, w tym oczywiście routerach. Z reguły jest tak, że dany model spokojnie da się kupić o wiele taniej na wolnym rynku, nie wspominając już o używanym sprzęcie, który wciąż może być objęty gwarancją.

Płatność w ratach? Bez sensu

Operatorzy najczęściej proponują klientom zakup routera w ratach, które są doliczane do miesięcznego abonamentu. Przestrzegamy przed tym rozwiązaniem, a już szczególnie wtedy, gdy spłata ma zając 36 miesięcy.

W tym czasie router na pewno zacznie sprawiać mniejsze i większe problemy, na rynku pojawią się też o wiele lepsze urządzenia. Nie ma zatem sensu skazywać się na korzystanie z routera, który pracuje w domu czy w biurze tylko dlatego, że wciąż trzeba go spłacać.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie