Już tylko około 20% Polaków ma w domu lub w biurze telefon stacjonarny. Trudno się dziwić, skoro telefonia komórkowa stała się tania, powszechnie dostępna i do tego korzystanie z niej nie wymaga posiadania żadnej infrastruktury telefonicznej (chociażby gniazdka). Mimo to telefony stacjonarne nadal są w sprzedaży i znajdują nabywców. Pytanie: dlaczego? Może jednak nadal warto kupić telefon stacjonarny? Szukamy rozsądnych argumentów.
Awarie sieci komórkowych są raczej na porządku dziennym i mało kto się nimi przejmuje – przynajmniej do czasu, aż udaje się je usunąć w ciągu maksymalnie kilku godzin. Trzeba mieć jednak świadomość, że w Polsce rokrocznie przybywa kilka milionów telefonów komórkowych, a to oznacza, że obecna infrastruktura jest i będzie coraz bardziej przeciążona. Co za tym idzie, możemy się spodziewać coraz częstszych i coraz dłuższych awarii.
W tym kontekście posiadanie telefonu stacjonarnego ma całkiem duży sens. Chodzi oczywiście o poczucie bezpieczeństwa i możliwość utrzymania komunikacji telefonicznej ze światem nawet w przypadku jakiegoś komórkowego kataklizmu.
Posiadanie stacjonarnego numeru telefonu jest bardzo ważnym elementem budowania zaufania do firmy. To oczywiście tylko symbol, ale w biznesie symbole mają swoje znaczenie. Jeśli prowadzisz firmę, która ma wyłącznie numer komórkowy i adres mailowy, a nie ma fizycznej siedziby z numerem stacjonarnym, dla pewnej grupy klientów możesz być niewiarygodnym przedsiębiorcą. Potencjalnie oznacza to znaczne zawężenie grupy klientów, którzy chcieliby skorzystać z Twojej oferty.
Ten problem można już rozwiązać inwestując w hybrydę telefoniczną, czyli urządzenie, które przypisuje numer stacjonarny do telefonu komórkowego. Będzie do tego potrzebna własna centrala telefoniczna, a to wiąże się z całkiem sporym kosztem. Jeśli więc masz dostęp do gniazdka telefonu, to zdecydowanie warto rozważyć uruchomienie choćby jednego numeru stacjonarnego.
Seniorzy to najważniejsza grupa osób korzystających z telefonów stacjonarnych. Wynika to głównie z ich przyzwyczajeń. Ludzie starsi trudniej akceptują nowinki technologiczne, a telefon komórkowy (tym bardziej smartfon) jest dla nich właśnie taką nowinką.
Jeśli zatem mieszkasz pod jednym dachem z seniorem, to zakup telefonu stacjonarnego i włączenie go do sieci telefonicznej jest wyrazem dobrej woli oraz wykupieniem gwarancji, że osoba starsza będzie umiała zaalarmować służby w razie jakiegoś wypadku czy zasłabnięcia.
Telefony stacjonarne są oczywiście dostępne także w opcji bezprzewodowej. Ich sprzedaż od lat maleje, ale te urządzenia z pewnością jeszcze długo nie znikną całkowicie z rynku.